Premis Relleu de Negocis del Baix Llobregat Nord

Dijous, 26 d’agost de 2021

Presentació de candidatures de l'1 de setembre al 31 d'octubre del 2021

El pròxim 1 de setembre de 2021 s’obre el termini de presentació de les candidatures pels nous  “Premis Relleu de Negocis del Baix Llobregat Nord” que romandrà obert fins al 31 d’octubre de 2021.

Els Ajuntaments participants en el projecte supramunicipal “Fem Xarxa, Fem Empresa” continuen unint esforços per crear aquesta nova actuació amb l’objectiu principal de reconèixer i premiar als emprenedors que han adquirit una empresa ja existent al territori entre l’1 de gener del 2020 i el 31 d’agost del 2021 contribuint així en la seva supervivència, malgrat la situació de crisi sanitària i econòmica generada per la COVID-19 en què molts negocis s’han vist obligats a cessar la seva activitat.

Aquests nous premis al Relleu de Negocis del Baix Llobregat Nord busquen també potenciar la supervivència del teixit empresarial del territori i donar a conèixer el servei de Reempresa i incrementar el seu nombre d’usuaris per facilitar i afavorir la continuïtat empresarial.

Requisits empreses participants 

Podran participar-hi aquelles empreses que tinguin el seu domicili social o activitat econòmica en qualsevol dels municipis dels ajuntaments organitzadors; Abrera, Castellví de Rosanes, Collbató, Esparreguera, Martorell, Olesa de Montserrat, Sant Andreu de la Barca i Sant Esteve Sesrovires.
Per optar als premis la data de compra de l’empresa ha d’estar compresa entre l’1 de gener del 2020 i el 31 d’agost del 2021.

Premis

Les empreses participants poden optar a guanyar els següents premis en funció de la seva classificació:

1r Premi de 3.000 €
2n Premi de 2.500 €
3r Premi de 2.000 €
4t Premi de 1.500 €
5è Premi de 1.000 €

Termini i lloc presentació candidatures

El termini de presentació de candidatures s’obrirà l’1 de setembre del 2021 i finalitzarà el 31 d’octubre del 2021. Per a la presentació de candidatures serà necessari registrar, degudament emplenada, la documentació que figura a l’apartat 7 de les bases, en qualsevol dels Registres Municipals dels ajuntaments participants, sigui electrònicament o presencialment amb cita prèvia (apartat 4 de les bases).
Els Centres Locals de Serveis a les Empreses revisaran la documentació presentada per registre i si s’hi observen defectes o bé omissions, podran donar un termini de 10 dies hàbils per aportar la documentació correcta. Els tècnics assessors de cadascuna de les entitats organitzadores poden orientar i assessorar els participants en la memòria del projecte. Les persones interessades en aquest assessorament han d’adreçar-se al tècnic del seu municipi.

Documentació a presentar

  • Sol·licitud de participació (segons model Annex 1).
  • Memòria breu (segons model Annex 3).
  • Document acreditatiu corresponent a l’operació d’adquisició de l’activitat econòmica.
  • DNI del promotor o representant de l’empresa.
  • Declaració censal d’inici d’activitats.
  • Declaració responsable d’estar al corrent de pagament d’Hisenda i Seguretat Social (segons model Annex 2)
  • Comunicat de la subrogació de l’empresa signat pel treballador per a les empreses que vulguin ser valorades per haver mantingut la plantilla laboral anterior al moment de la compra.
  • Certificat de períodes d’inscripció com a demandant d’ocupació (emès per l’Oficina de Treball) o informe de vida laboral per a les empreses que vulguin ser valorades com empreses promogudes per aturats de llarga durada.
  • Una fotografia de l’empresa en format digital i el logotip de l’empresa
  • Qualsevol altre document que, a criteri del sol·licitant, serveixi per reforçar la seva candidatura (material publicitari, catàlegs de productes o serveis, fotografies, dades econòmiques, etc.).

Valoracions i Jurat

Els tècnics de la xarxa realitzaran una valoració inicial de les empreses presentades, i les candidatures seleccionades seran valorades per un jurat format per representants de diferents entitats col·laboradores com l’Àrea de Promoció Econòmica de la Diputació de Barcelona, CECOT, Servei Reempresa i PIMEC, que finalment decidiran els 5 projectes guanyadors.

De totes les candidatures presentades es valoraran els següents punts; haver estat assessorat pel Punt de Reempresa, haver mantingut la plantilla laboral anterior en el moment de la compra, les accions de millora i transformació per la reactivació de l’activitat, la responsabilitat social corporativa, foment de la participació dels treballadors en l’empresa, l’aplicació de mesures de prevenció de riscos laborals i respecte pel medi ambient, i que l’empresa estigui promoguda per aturats/des de llarga durada.

Darrera actualització: 26.08.2021 | 10:14