COMUNICAT DE L’ALCALDE DE CASTELLVÍ DE ROSANES, ADRIÀ CAMINO FIDEU

Dimecres, 25 de març de 2020

Benvolguts veïns, benvolgudes veïnes,

M’adreço a tots vosaltres, en aquests moments de dificultat, per actualitzar la informació de la situació a Castellví de Rosanes.

Em dol comunicar-vos que s’han confirmat els primers casos de COVID-19 del municipi, a la llar d’avis Palau de Can Sunyer. Un d’ells ha estat traslladat a l’Hospital de Martorell; dos, romanen confinats a la mateixa llar d’avis, on són atesos, i tristament tres persones ens han deixat; a totes les famílies, els volem enviar el nostre més sincer escalf en aquests moments tan difícils. Des de l’Ajuntament estem centrats a donar tot el suport possible a la llar d’avis, fent enviament de material –en coordinació amb ens supramunicipals- i gestionant tota l’ajuda que puguin necessitar. El més important a dia d’avui és que es pugui dur a terme el més aviat possible la desinfecció de la residència i mantenir controlat el risc de contagi a d’altres usuaris. En aquest sentit, s’estan fent les gestions necessàries a través de la Generalitat, de la delegació del Govern de l’Estat i d’empreses privades.

Per una altra banda, hem decidit fer una reconfiguració del nostre Ajuntament, centrant tots els nostres esforços en Serveis Socials per tal de pal·liar aquesta situació. Es continua trucant a totes aquelles persones vulnerables, de més de 65 anys, en especial aquelles que viuen soles i no disposen del suport familiar de forma continuada. Totes i cadascuna de les necessitats que han anat sorgint al llarg d’aquesta última setmana s’han pogut cobrir des de Serveis Socials. L’Ajuntament és la institució pública més propera a la ciutadania i hem de garantir que queden cobertes totes les seves necessitats. Ara més que mai estem al servei de tots i cadascú de vosaltres.

Estem vivint moments de dificultat, però és en aquests moments on l’esperit de les persones surt a la llum. A tot el país han sorgit d’iniciatives de voluntariat, petites mostres de solidaritat i suport mutu. A Castellví de Rosanes s’ha anat gestant, en les darreres setmanes, una xarxa de persones voluntàries d’iniciativa veïnal. Volem donar tot el nostre suport i agraïment a aquestes persones que s’han llançat a ajudar els demés. Tot i així, també és responsabilitat meva i d’aquest Ajuntament garantir la seguretat d’aquestes persones. És per aquest motiu que en els darrers dies hem treballat per oferir un marc en el qual es pugui desenvolupar aquest voluntariat de forma segura. Hem contactat amb Creu Roja per tal de poder canalitzar tot aquest voluntariat; d’aquesta manera, als voluntaris no només se’ls ofereix la possibilitat de fer un curs de prevenció de la COVID-19, sinó que també estan assegurats per aquesta institució. Per un altra banda, hem estat treballant en la creació d’una guia de bones pràctiques pel voluntariat, que anirem actualitzant, on es pot trobar tota la informació i eines que podem utilitzar per a donar un servei eficient i segur.

La comissió municipal de seguiment, integrada per tots els regidors i regidores dels diferents grups municipals, segueix treballant intensament davant d’aquesta situació difícil que estem vivint. Tots els electes de l’Ajuntament estan abocats sense descans a les tasques necessàries per donar suport als veïns i veïnes del municipi. Els vull agrair, personalment, tot el suport que m’estan donant en aquests moments de complexitat.

En nom meu i de l’Ajuntament de Castellví de Rosanes volem agrair tot l’esforç que esteu fent, quedant-vos a casa i seguint les indicacions dels ens oficials de sanitat. Ningú està mai preparat per situacions com aquesta, però la resposta i capacitat d’adaptació de la ciutadania és la que em dona esperança que ho podem superar i que ho farem junts.

Darrera actualització: 29.04.2020 | 12:41