S’han substituït 260 metres de canonada, que va ser cremada en l’incendi de juliol de l’any passat, i s’han adequat diferents instal·lacions per controlar de forma telemàtica el seu funcionament i garantir el subministrament de forma remota
L’Ajuntament de Castellví de Rosanes i Agbar, companyia gestora del cicle de l’aigua i serveis mediambientals, han executat diversos treballs de millora de la xarxa d’aigua per augmentar l’eficiència del servei en diferents punts del municipi i han canviat instal·lacions afectades per l’incendi del juliol de l’any passat. El conjunt de les intervencions fetes té un valor de gairebé 78.000 euros.
Aquestes inversions s’emmarquen en el fons de reposició de l’Ajuntament i Agbar en el marc de la concessió del servei. L’alcalde Adrià Camino, el regidor de Serveis bàsics municipals externalitzats, Joan Carles Almirall, i la regidora de Serveis municipals, Vicky Castellanos Núñez, han fet una visita institucional a aquestes obres per veure la seva evolució, acompanyats pel gerent territorial d’Agbar, Josep M. Montserrat, el responsable d’Operacions, Francisco Javier Hermida, i la cap de distribució de la companyia, Elisabet Farga.
D’una banda, s’han substituït 260 metres de canonada cremada per l’incendi de juliol i s’ha modificat la ubicació del comptador i d’altres elements per posar-los a la vorera més pròxima, fora del camí. De l’altra, s’han adequat les dues estacions de bombaments de Can Sunyer i s’ha efectuat la rehabilitació del dipòsit que abasteix el polígon industrial Rosanes i de les seves instal·lacions annexes.
Pel que fa a les dues estacions de bombament de l’aigua de Can Sunyer, s’ha substituït cada bomba que hi havia en cada estació per dues d’igual potència, per disposar d’un suport en cas d’incidència en una d’aquestes. També s’ha condicionat el terra de les estacions i s’han pintat ambdues instal·lacions i l’exterior del dipòsit. A més, s’ha renovat la caldereria per garantir el funcionament en règim de màxima demanda. Per això, s’han adequat les instal·lacions elèctriques per controlar de forma telemàtica el seu funcionament. D’aquesta manera, es podrà activar de forma remota per tal d’augmentar el temps de reacció i garantir el subministrament. Des d’Agbar, es duu a terme una anàlisi estricta, un control i millores constants a la xarxa de distribució per aconseguir una gestió sostenible dels recursos hídrics.
Una altra de les millores que s’han realitzat ha estat la rehabilitació de l’interior i la coberta del dipòsit que subministra aigua a la zona del polígon Rosanes, als barris de Miralles i Àngels i al polígon de Ca n’Abat. També, s’han instal·lat dues noves bombes per donar servei a la part alta del polígon i reforçar el subministrament; a més, s’han adequat les instal·lacions que regulen el sistema d’abastament amb una nova caldereria i s’han reforçat els controls de seguretat amb les noves connexions elèctriques i controls sanitaris de l’aigua. En aquest sentit, s’ha reestructurat tot el sistema hidràulic per adequar-lo a les noves bombes i s’ha fet la connexió amb l’ETAP de Castellví. L’alcalde de Castellví de Rosanes, Adrià Camino, afirma que “la substitució del sistema de bombament de Can Sunyer i Valldaina i també del dipòsit del polígon que connecta amb el poble i subministra als barris dels Àngels i Miralles suposa una millora significativa per garantir l'abastament d'aigua a gran part del municipi. Si bé encara queda molt per fer, aquest és un pas més del pla d'inversions i millores en l’eficiència i sostenibilitat de la xarxa de distribució d'aigua potable de Castellví de Rosanes que l’Ajuntament va iniciar ara ja fa uns anys”.
El gerent territorial d’Agbar, Josep M. Montserrat, ha destacat el compromís d’Agbar “per millorar el servei d’aigua a Castellví de Rosanes, especialment, adeqüem les instal·lacions després del gran incendi”. La cap de distribució, Elisabet Farga, ha recalcat la importància d’aquests treballs “que faran augmentar l’eficiència de la xarxa i la millora que suposa l’adequació de les instal·lacions que abasteixen diferents punts del municipi”.