Castellvà s’adhereix a la Taula de Sensellarisme del Baix Llobregat
Es va aprovar per unanimitat del ple incorporar-se a aquest òrgan impulsat pel Consell Comarcal el passat desembre
L’Ajuntament de Castellví de Rosanes ha aprovat per unanimitat del ple la seva adhesió a la Taula de Sensellarisme del Baix Llobregat. Aquest òrgan, impulsat des del Consell Comarcal, es va crear el passat desembre amb la voluntat de coordinar a nivell del Baix Llobregat les entitats supramunicipals, els Ajuntaments i les entitats del Tercer Sector per crear un marc de treball conjunt per abordar el sensellarisme a la comarca.
La regidora de Benestar Social, Yolanda Torres, va explicar al ple de gener els objectius de la Taula de Sensellarisme i per què des de l’Ajuntament de Castellví es considera important formar-ne part. “El sensellarisme no és una circumstància individual ni una realitat invisible, és el resultat de desigualtats estructurals que afecten prop de 20.000 persones a Catalunya. Al Baix Llobregat aquesta situació s'ha agreujat en els darrers anys amb un increment de persones sense llar o en situació d'habitatge insegur; amb més dificultats per accedir a allotjaments estables; amb una feminització creixent del fenomen, i amb una mobilitat constant entre municipis”, va assenyalar Torres, que va afegir que “davant d'aquesta realitat, cap Ajuntament pot, ni ha, d'actuar en solitari. El sensellarisme supera els límts municipals i exigeix respostes coordinades, valentes i compartides entre administracions i entitats socials”.
Els objectius de la Taula de Sensellarisme, segons que va indicar la regidora de Benestar Social, són “posar en comú informació, detectar necessitats reals, coordinar recursos i avançar cap a un model comarcal més just, equitatiu i centrat en els drets de les persones” i que des de Castellví es vol ser “part activa de la solució”. “Volem sumar, compartir responsabilitats, aportar la nostra experiència i aprendre del treball conjunt amb altes Ajuntaments i amb el tercer sector, que fa anys que sosté una tasca imprescindible sobre el territori”, va concloure Torres.
L’Ajuntament de Castellví estarà representat en aquesta taula per la mateixa regidora de Benestar Social, Yolanda Torres, com a titular i per l’alcalde, Sergi Busquets, com a suplent. En l’apartat tècnic, s’ha designat la treballadora social de l’Ajuntament com a integrant de la Taula de sensellarisme.
Des del grup municipal de Junts per Castellví, la regidora Vicky Castellanos Núñez va destacar que feia temps que des del Consell Comarcal s’estava treballant en aquest projecte i que la Taula de Sensellarisme del Baix Llobregat coordinarà també esforços amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona, la Diputació i la Generalitat.