La regidoria de Polítiques feministes ha obsequiat amb un llibre per Sant Jordi els nois i noies que fan 18 anys
La lectura pretén fer reflexionar el jovent i fomentar una societat igualitària i de respecte mutu entre dones i homes
La regidoria de Polítiques feministes i diversitat sexual i de gènere ha obsequiat amb un llibre a tots els nois i noies del municipi que, aquest 2026, fan 18 anys i assoleixen la majoria d’edat, coincidint amb la setmana de Sant Jordi. La lectura escollida pretén fer reflexionar el jovent a través de la història dels i les protagonistes, amb l’objectiu de fomentar una societat igualitària i de respecte mutu entre dones i homes. En paral·lel, i atès que l’Ajuntament de Castellví és coorganitzador del Premi Delta de narrativa escrita per dones, la regidoria ha obsequiat també el personal municipal i els i les electes de la Corporació amb un exemplar de l’obra guanyadora de la darrera edició del concurs.
La lectura escollida per al jovent que ha fet la majoria d’edat ha estat ‘El rastre brillant del cargol’, de Gemma Lienas, una història que permet reflexionar sobre aspectes com la prevenció de l’assetjament, la violència masclista i la prevenció de l’abús sexual, en una narració on l’amistat i la convivència són també aspectes clau.
Pel que fa a l’obra guanyadora de la darrera edició del Premi Delta de narrativa escrita per dones, titulada ‘Donde caerse muerta’ i escrita per Carolina Cabrera, la història ens endinsa en una narració coral ambientada en la Ciutat de Mèxic i que retrata vides creuades i invisibilitzades a través d’una mirada postcolonial i socialment compromesa.