L’Ajuntament aprova el Mapa de soroll i el Mapa de capacitat acústica de forma inicial
El primer fa un retrat gràfic de la situació actual i el segon, serveix de base per regular a futur eventuals afectacions
Castellví de Rosanes ha aprovat de forma inicial el Mapa de soroll i el Mapa de capacitat acústica del municipi. Aquests dos instruments estan relacionats entre ells i s’han redactat amb suport tècnic de la Diputació de Barcelona. Per una banda, el Mapa de soroll és un retrat gràfic de la situació actual fet a partir de mesures ‘in situ’ arreu del terme; de l’altra, el de capacitat acústica és una eina que permetrà regular eventuals afectacions de cara al futur i serveix de base per a ordenances municipals en aquesta matèria. Els dos documents es troben en exposició pública.
En el transcurs del ple municipal, l’alcalde, Sergi Busquets, va destacar el fet que disposar properament del Mapa acústic serà d’ajuda per regular la convivència ciutadana a nivell de sorolls, ja que darrerament s’ha detectat que l’Ajuntament necessita més eines de les que té actualment per poder-ho fer. L’aprovació dels dos documents també permetrà a Castellví accedir a més recursos de la Diputació en matèria de gestió dels sorolls i d’episodis de contaminació acústica.
El primer que es va elaborar va ser el Mapa de soroll. Per fer-lo, l’equip designat per la Diputació de Barcelona va realitzar un treball de camp per prendre mesures de curta durada en diferents punts del terme, tant urbans com industrials, i també mesures de llarga durada. Les dades recollides es van representar gràficament sobre plànol indicant els nivells de pressió sonora de cada indret. En aquest procés s’han detectat carrers amb més soroll -pel trànsit - i zones més tranquil·les, però en cap cas àrees o carrers amb emissions sonores per sobre de la normativa vigent. Les diferències de soroll entre carrers amb motiu del trànsit són detectables en horari diürn, sobretot. A la nit, baixen de forma important els sorolls, excepte en aquells punts més pròxims a l’autopista AP-7, en què la reducció nocturna és menor que a la resta de carrers.
A partir del Mapa de soroll, s’ha elaborat el Mapa de capacitat acústica, que combina les dades recollides al mapa de soroll amb les característiques urbanístiques del municipi. A partir d’aquí, s’han dividit, segons les àrees, els límits de soroll admissibles de cada zona urbana i industrial. També en aquest cas, d’acord amb els marges fixats com a objectius de qualitat per la normativa vigent, totes les àrees estan dins dels límits admesos.